Vi opplever at mange er usikre på hva de kan eller bør si til vår sekretær. Det som er viktig for deg som klient å vite er at sekretæren har like streng taushetsplikt som advokaten. Sekretæren leser gjennom all utgående post og sikrer at det er minimalt med stavefeil eller andre feil. Sekretæren kopierer opp bilag, scanner innkommende post og sender kopi ut til klientene. Sekretærene setter opp møter og tar imot telefoner som kan ha relevans for din sak. Du kan gå ut fra at sekretæren kjenner din sak.
Likevel er det slik at sekretæren ikke kan gi deg juridiske råd. Det er ingen vits i å spørre sekretæren om hva du bør gjøre i en sak eller fortelle sakens historie til sekretæren. Vår sekretær kan hjelpe deg med å sette opp møter, formidle korte beskjeder, bistå i å søke om rettshjelp og en rekke andre praktiske oppgaver.
Vår sekretær heter Aina Tangstad og det er som regel hun du møter på når du ringer oss på 751 75 800. Enkelte ferieperioder vil du møte på vår ferievikar. Når vi har ferievikarvil vedkommende ha samme taushetsplikt, men som regel ikke ha samme inngående kjennskap til deg og din saks historie. Det er likevel viktig for oss å ha våre telefoner bemannet også i sommerferien slik at alt går som normalt.